perjantai 30. lokakuuta 2015

Ysin liikuntaluokkalaiset Italiassa

Tehtiksen 9E ja 9F olivat viikon leirikoulureissulla Italiassa. Tässä oppilaiden matkapäiväkirjamerkintöjä onnistuneelta matkalta.

Perjantai 28.8
Tapasimme 9.30 Helsinki-Vantaan lentokentällä ja siitä lähti matkamme kohti Italian lämpöä! Turvatarkastusten ja laukkujen jätön jälkeen menimme portille jossa meillä oli hetki aikaa olla vaan ennenkuin lento lähtee kohti Saksaa, missä meillä oli välilasku.

Kahden tunnin lennon jälkeen laskeuduimme Saksaan Mûnchenin lentokentälle ja sieltä matkasimme viimeiselle lennolle, joka kestäisi 40 minuuttia ja sitten olisimme Italiassa, Bolognassa.
Saavuttuamme Bolognaan haimme laukut, kokoonnuimme ja lähdimme kohti bussia, joka veisi meidät Eurocampille. Matka bussilla kesti 1h 30min ruuhkan takia. Eurocampille saavuttuamme tapasimme ohjaajamme, majottauduimme, kävimme paikat ja säännöt läpi ja pitkän päivän jälkeen menimme nukkumaan.

Nyt viikkomme Italiassa oli voinut alkaa!
- Emma ja Lauri

29.08 alkoi herätyksellä kello 7:30. Aamupalan jälkeen siirryttiin pelailemaan rannalle ja kuumahan siinä tuli! Onneksi vapaa-aika alkoi ja päästiin uimaan, mikä virkisti erittäin paljon. Sitten oli ruoka, joka oli taas pastaa. Kielikylvyssä opiskelimme tärkeimpiä italiankielisiä sanoja. Pääsimme puhumaan italiaa, kun menimme viereiseen Zadinan kylään jäätelölle ja kauppaan.

Tämän jälkeen alkoivat leiriolympialaiset, joissa ensimmäinen tehtävä oli ottaa erilaisia määrättyjä kuvia Eurocampin alueella. Kuvanotto oli erittäin hauskaa. Leiriolympialaisten jälkeen oli hetki vapaa-aikaa, jonka jälkeen oli ruoka, joka oli yllätysyllätys pastaa. Ruuan jälkeen oli iltapiir,i jonka jälkeen mentiin nukkumaan ja odottamaan seuraavan päivän reissua San Marinoon.
- Pinja ja Eelis

30.8.
Tänään oli kiva päivä. Kävimme San Marinossa, jossa kiertelimme vanhassa kaupungissa ja kävimme myös isossa ostoskeskuksessa shoppailemassa. Sieltä jatkoimme matkaa takaisin Eurocampille. Reissun jälkeen vietimme päivää rannalla pelaillen fudista ja korista.
- Taru H ja Tatu

31.8.
Herättiin tänään kello 6.15 aamupalalle ja lähdettiin aamupalan jälkeen kohti Bolognan juna-asemaa. Junalla menimme Venetsiaan. Venetsian juna-asemalta kävelimme San Markon torille. San Markon torilta lähdimme ryhmissä kiertelemään kavereiden kanssa. Meillä oli yksi ainut tehtävä, joka oli ottaa selfie Huokausten sillalla. Sää oli aurinkoinen ja asteita oli +30
-Marianna ja Aleksi

Tiistai 1. syyskuuta.
Hyvää syyskuun aloitusta!
Tänään saatiin nukkua vähän pidempään, onneksi! Oli normaalipäivä: pelailtiin rannalla, pidettiin hauskaa ja otettiin brunaa.

Illalla mentiin käymään Cesenaticon keskustaan shoppailemaan. Käveltiin takaisin rantaa pitkin, jossa oli upea auringonlasku ja paljon rapuja. Illalla oli joka illan oma iltapiiri...

Ja sen jälkeen silenzio.
- Joona ja Nella 9E/F

Keskiviikko 2.9.
Tänään oli vähän rennompi päivä. Aamupalan jälkeen lähdimme suppailemaan, joka oli sairaan kivaa! Tänään oli myös vähän pilvisempi päivä kuin yleensä, mutta aurinkoa silti riitti. Suppailun jälkeen meillä oli vapaa-aikaa, jonka vietimme rannalla. Päivällä lähdettiin käymään ruokakaupassa, ja käveltiin reippaasti. Illemmalla meillä oli sitten vielä olympialaispelejä ja muuta sellaista hauskaa. Sitten oli viimeinen ruoka, pastaa niin kuin aina. Ruuan jälkeen oli iltapiiri ja 23.00 olikin jo nukkumaanmenoaika.
- Aleksandra Baklykova & Touko Tossavainen

Torstai 3.9.
On viimeinen kokonainen päivä Italiassa. Herätys oli tänään 7.30. Tänään oli ohjelmassa Mirabilandia-huvipuistoon meno! Kaikki olivat odottaneet reissua paljon.

Lähdimme Eurocampilta kello 9.30 ajamaan kohti huvipuistoa. Matka sinne kesti noin 15 minuuttia, eli ei kovin kauaa. Kun saavuimme sinne saimme liput, joilla pääsimme sisään, minkä jälkeen meillä oli 17.50 asti aikaa liikkua vapaasti huvipuistossa vähintään kolmen hengen ryhmissä. Mirabilandia oli aika iso paikka ja siellä oli monia laitteita ja paljon nähtävää. Yksi kivoimmista laitteista omasta mielestäni oli Ispeed, joka kulkee 120 km/h. Yksi mieleenpainuva asia oli myös kauhutalo phobia. Siellä kuljettiin jonossa, pienissä ryhmissä ja siellä oli oikeita ihmisiä pelottelemassa.

Kello 17.50 tapasimme pääporttien lähellä ja sitten lähdimme takaisin Eurocampille. Siellä meillä oli viimeinen olympiatehtävä luvassa. Siinä jokainen joukkue oli jo aikaisemmin keksinyt jonkin esityksen tai leikin, joka esitettiin koko porukalle. Sen jälkeen meillä olikin jo ruokailu ja ruokana mitäs muuta kuin pastaa. :D Ruoan jälkeen meillä oli vapaa-aikaa poikkeuksellisesti 20 yli 11 asti, koska oli viimeinen ilta ja oli Eurocampin järjestämä disco. Discossa moni uskaltautui menemään lavalle tanssimaan muiden eteen. Discon jälkeen oli vielä viimeinen iltapiiri ja se oli hieman haikeaa. Iltapiirin jälkeen päästiin vihdoin nukkumaan pitkän päivän jälkeen noin kello yhdeltä yöllä.